Wil je weten waarom je Enhanced conversies onmisbaar zijn voor Leadgen campagnes in Google Ads? Dit is een functie die de nauwkeurigheid van uw conversiemeting kan verbeteren en krachtigere biedstrategieën kan ontgrendelen. Het vult uw bestaande conversietags aan door versleutelde first-party conversiegegevens van uw website op een privacyveilige manier naar Google te sturen.
Wanneer een klant een conversie voltooit op uw website, kunt u first-party klantgegevens ontvangen zoals een e-mailadres, naam, thuisadres en/of telefoonnummer. Deze gegevens kunnen worden vastgelegd in uw conversie tracking-tags, worden gehasht, in deze gehashte vorm naar Google worden verzonden en vervolgens worden gebruikt om uw conversiemeting te verbeteren.
De functie gebruikt een veilig eenrichtings-hashalgoritme genaamd SHA256 op uw first-party klantgegevens, zoals e-mailadressen, voordat deze naar Google worden verzonden. U kunt meer leren over Google's conversiemodelleeroplossingen. Afhankelijk van het type verbeterde conversies dat u gebruikt, wordt de gehashte data op verschillende manieren gebruikt om uw meting te verbeteren:
Enhanced conversies voor Web | Enhanced conversies voor leads |
Relevant voor adverteerders die verkopen en evenementen op een website willen volgen. | Relevant voor adverteerders die verkopen willen volgen die buiten een website plaatsvinden (bijvoorbeeld via telefoon of e-mail) van websiteleads. |
Meet online conversies beter. | Meet offline transacties die voortkomen uit een websitebezoeker of -lead beter. |
Hiermee kunt u gehashte first-party gegevens die door een gebruiker zijn verstrekt, van uw website sturen wanneer een gebruiker converteert. Deze gegevens worden vervolgens gebruikt om uw klanten te koppelen aan Google-accounts die waren ingelogd toen ze interactie hadden met een van uw advertenties. | Hiermee kunt u gehashte first-party gegevens die door een gebruiker zijn verstrekt van uw website-leadformulieren gebruiken voor offline leadmeting. Wanneer u uw leads uploadt, wordt de verstrekte gehashte informatie gebruikt om terug te koppelen aan de Google Ad-campagne. |
Met verbeterde conversies voor web wordt first-party klantinformatie zoals een e-mailadres, naam, thuisadres of telefoonnummer vastgelegd in uw conversie tracking-tags, gehasht, in gehashte vorm naar Google verzonden en vervolgens gebruikt om uw klanten te koppelen aan Google-accounts die waren ingelogd toen ze interactie hadden met een van uw advertenties.
Voordelen
Stap 1 - Google Tag Manager: Als u momenteel Google Tag Manager gebruikt voor conversietracking, kunt u verbeterde conversies voor web handmatig instellen met Google Tag Manager met slechts enkele kleine wijzigingen in uw configuratie.
Stap 2 - De Google-tag: Als u momenteel conversietracking heeft geïmplementeerd met de Google-tag direct op uw pagina (niet binnen een externe tool of iFrame), kunt u verbeterde conversies voor web handmatig instellen met uw Google-tag door kleine wijzigingen in uw configuratie aan te brengen.
Stap 3 - Google Ads API: Als u verbeterde conversiegegevens via API wilt verstrekken om meer flexibiliteit en controle over uw gegevens te hebben, kunt u verbeterde conversies voor web instellen met Google Ads API.
U kunt conversiegegevens uploaden of importeren in Google Ads met first-party klantgegevens van uw website leadformulieren. In tegenstelling tot de standaardversie van offline conversie-imports, vereisen verbeterde conversies voor leads niet dat u uw leadformulieren of Customer Relationship Management (CRM) systemen wijzigt om een Google Click ID (GCLID) te ontvangen. In plaats daarvan gebruikt het informatie die al over uw leads was vastgelegd, zoals e-mailadressen, om conversies te meten.
Voordelen:
Als u een GCLID wilt gebruiken om conversies te volgen wanneer ze zich voordoen, is de bestaande GCLID-gebaseerde uploadmethode nog steeds beschikbaar. Kom meer te weten over het instellen van offline conversies met GCLID.
Als je de Hubspot Marketing Hub professional of enterprise gebruikt, hoef je geen gebruik te maken van Enhanced Conversions voor leads. Je kunt Hubspot namelijk direct koppelen met Google Ads en elke keer als een lead van status verandert, bijvoorbeeld naar een 'Marketing Qualified Lead' een 'Sales Qualified Lead' of een 'Deal', kun je deze data direct doorsturen naar Google Ads.
Wil je aan de slag met enhanced conversions of heb je Hubspot Marketing Hub en wil je gebruik maken van het terugsturen van data naar kanalen als Google Ads, wij helpen je graag verder.